Po Soborze Watykańskim II Pan Bóg nie zmienił poglądów.

Zapraszam na mój nowy blog:

niedziela, 11 lipca 2010

Dobre spotkania

   Wyobraźcie sobie Państwo :)  Po raz pierwszy w życiu rozmawiałem dzisiaj z kapłanem, który udzielił mi Chrztu Świętego! Kapłan, to ksiądz kanonik Stanisław Draguła, kapelan Wrocławskiej Fundacji „Polskie Gniazdo” a chrzest otrzymałem z jego rąk dnia 13 października 1962 roku, w kościele p.w. św. Bonifacego we Wrocławiu. Jasna Góra po raz kolejny okazała się dla mnie miejscem dobrych spotkań.
   Rozmawiałem także z dr. Józefem Szaniawskim, który wydał starannie przygotowany okolicznościowy album Grunwald pole chwały, upamiętniający przypadającą 15 lipca sześćsetną rocznicę zwycięstwa pod Grunwaldem. Cenię sobie rozmowy z tym historykiem, nie tylko ze względu na jego kompetencję - on słucha tego, co się do niego mówi, podejmuje i rozwija poruszany wątek.
   Ks. dr. Henryka Łuczaka SDB spotkałem rozmawiającego z ludźmi zainteresowanymi jego książkami. Od pana Węgrzyna otrzymałem dwa cenne tomy jego poezji: Kazimierz J. Węgrzyn, Polski Chrystus, Kubalonka 2010, Kazimierz J. Węgrzyn, Psałterz Narodu Polskiego, Kubalonka 2009.
   Do Ojców Paulinów, z Ojcem Przeorem na czele, zwróciłem się pokorną prośbą o modlitwę, podczas Apeli Jasnogórskich, o beatyfikację Sługi Bożego Kardynała Augusta Hlonda, Prymasa Polski, salezjanina. Beatyfikację ks. Jerzego już wymodliliśmy, teraz słyszymy modlitwy o beatyfikację Sług Bożych Kard. Stefana Wyszyńskiego i Jana Pawła II. Jest konieczność - historycznie i eklezjalnie uzasadniona - modlitwy o wyniesienie na ołtarze także Czcigodnego Poprzednika Prymasa Tysiąclecia, którego okoliczności śmierci, w 1948 roku, pozostają niejasne… Człowiek światłej wizji, klarowności myślenia, odwagi pasterskiej i mocno ugruntowanej wiary - w czasach trudnych. Do mojej prośby dołączyłem dar książkowy: opracowanie naszego salezjańskiego historyka z Instytutu Historycznego w Rzymie, ks. dr. Stanisława Zimniaka SDB, Zwycięstwo Maryi. Proroctwo Kardynała Augusta Hlonda, Warszawa 2007.
   Jeśli dobrze policzyłem, to na dzisiejszej Pielgrzymce było 13 biskupów. Światłe nauczanie słyszeliśmy od Biskupa Edwarda Frankowskiego i Biskupa Stefana Regmunta. Wielu kapłanów. Pełny plac pielgrzymów. Dobra część Polski.
   Zakończyła się XVIII Pielgrzymka Rodziny Radia Maryja. Przy rozdawaniu Komunii Świętej miałem radość kapłańską: wielu przyjmowało w postawie klęczącej. Ci ludzie słuchają Papieża. I tym optymistycznym akcentem jedności, w święto św. Benedykta, patrona Ojca świętego Benedykta XVI, kończę tych kilka pierwszych reminiscencji z dzisiejszej pielgrzymki. Za wszystko Bogu niech będą dzięki.
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.