Po Soborze Watykańskim II Pan Bóg nie zmienił poglądów.

Zapraszam na mój nowy blog:

wtorek, 29 czerwca 2010

Cum Petro. Jedność z Piotrem

   Najpierw oddaję głos Ojcu świętemu:

   Dzisiaj Benedykt XVI mówił o jedności chrześcijan z następcą św. Piotra. Skoro liturgia jest źródłem i szczytem życia i działalności Kościoła, to znaczy, że pierwszym wyrazem naszej jedności z następcą św. Piotra jest jedność w zakresie liturgii, modlitwy, kultu. I tu musiałbym napisać wiele słów przykrych, smutnych na temat obecnej sytuacji. Precyzując kwestię, cierpliwego Czytelnika odsyłam do mojego wpisu z dnia 12 czerwca oraz do działów tematycznych: „Kierunek modlitwy liturgicznej”, „Klękajmy”, „Komunia na rękę - Nie”, „Krzyż w centrum ołtarza”.
   Poprzestanę na przytoczeniu jednej doniosłej reguły, której jak widać, powinni się uczyć i nauczyć nie tylko ludzie świeccy - co piszę z przykrością. Kardynał Antonio Cañizares Llovera, prefekt Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów, w jednym z udzielonych przez siebie wywiadów, powiedział, że "Papieska liturgia w rzeczywistości zawsze była i nadal jest wzorcowa dla całego świata katolickiego". Nic nie dodam, bo ostatnio słyszałem, że jeden liturgista, wykładający na wyższej uczelni, podczas rekolekcji dla księży nauczał zupełnie przeciwnie. Tak się nie wyraża jedności z Papieżem. Módlmy się za kapłanów.
   By zakończyć pozytywnie - przeczytajmy:

   * * *

   Przy okazji dzisiejszej uroczystości św. Apostołów Piotra i Pawła zapraszam do działu "Benedykt XVI" i "Vatican". 
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.