Po Soborze Watykańskim II Pan Bóg nie zmienił poglądów.

Zapraszam na mój nowy blog:

wtorek, 28 września 2010

Ciągle o Krzyżu - bez znużenia!

   Zakupiłem i poświęciłem Krzyż! Piękny, duży, stojący, o wysokości 65 cm! Dlaczego o tym piszę i po co Go nabyłem? Wyjaśnienie cierpliwy Czytelnik znajdzie w moim wpisie z dnia 2 września. Zapraszam do uważnej lektury tamtego tekstu.
   Wczoraj modliliśmy się w komfortowych warunkach. Wokół nas był spokój. Cisza. W centrum naszej Stolicy trwa modlitwa… Złota nić modlitwy łączy polską ziemię z Niebem! Ufam, że z czasem ustaną raz po raz pojawiające się „przedsoborowe” lub „posoborowe” pomruki i kłamstwa, że to modlitwa i ludzie modlący się są winni znieważaniu Krzyża. Za takie oszczerstwa „oświeceni” odpowiedzą przed Bogiem. W ogóle byłoby mniej wrzawy i zamieszania w społeczeństwie i na ulicach, gdyby Pan Jezus nie pozwolił się skazać na śmierć krzyżową. Intelligenti pauca.
   Słowo Boże mówi nam wyraźnie o obowiązku modlitwy w każdym miejscu. Św. Paweł pisze: „Chcę więc, by mężczyźni modlili się na każdym miejscu, podnosząc ręce czyste bez gniewu i sporu”. (1 Tm 2,8). Nad Słowem Bożym się nie mędrkuje. Słowu Bożemu się wierzy i je realizuje. A zatem trzeba się modlić - w każdym czasie i w każdym miejscu. Trwa modlitwa Polaków za Polskę - na Krakowskim Przedmieściu: w Miejscu Pamięci, Prawdy i Nadziei. Jakaż to szlachetna sprawa: modlitwa!
   Jest dzisiaj poważny problem manipulowania ludzkimi umysłami. Bombardowanie kłamstwem i niejasne komunikaty prowadzą do zwątpienia, niepokoju, intelektualnego pogmatwania, zamieszania w sumieniach i niektórzy zaczynają wątpić: „może się mylę…”. Co do modlitwy, bądźmy spokojni. Pan Bóg nas słucha zawsze i wszędzie. Co więcej: oczekuje naszej modlitwy!
   Drodzy modlący się pod Krzyżem na Krakowskim Przedmieściu! Dzisiaj dedykuję Wam trzy teksty biblijne. Niech one nas wzmocnią i usposobią do spokojnej, dalszej, wytrwałej modlitwy:
   * „Duch zaś otwarcie mówi, że w czasach ostatnich niektórzy odpadną od wiary, skłaniając się ku duchom zwodniczym i ku naukom demonów. Stanie się to przez takich, którzy obłudnie kłamią, mają własne sumienie napiętnowane. […] Odrzucaj natomiast światowe i babskie baśnie! Sam zaś ćwicz się w pobożności! Bo ćwiczenie cielesne nie na wiele się przyda; pobożność zaś przydatna jest do wszystkiego, mając zapewnienie życia obecnego i tego, które ma nadejść. Nauka to zasługująca na wiarę i godna całkowitego uznania. Właśnie o to trudzimy się i walczymy, ponieważ złożyliśmy nadzieję w Bogu żywym” (1 Tm 4,1-2.7-10).
   * „Chodzi o to, abyśmy już nie byli dziećmi, którymi miotają fale i porusza każdy powiew nauki, na skutek oszustwa ze strony ludzi i przebiegłości w sprowadzaniu na manowce fałszu. Natomiast żyjąc prawdziwie w miłości sprawmy, by wszystko rosło ku Temu, który jest Głową - ku Chrystusowi.” (Ef 4,14-15).
   * „Przeto, bracia, stójcie niewzruszenie i trzymajcie się tradycji, o których zostaliście pouczeni bądź żywym słowem, bądź za pośrednictwem naszego listu. Sam zaś Pan nasz Jezus Chrystus i Bóg, Ojciec nasz, który nas umiłował i przez łaskę udzielił nam nie kończącego się pocieszenia i dobrej nadziei, niech pocieszy serca wasze i niech utwierdzi we wszelkim czynie i dobrej mowie!” (2 Tes 2,15-17).
   Powiedziano tu wiele.
   Trwajmy!
  
   * * *
  
Msza Święta:
   Za ś.p. Jana Klusika.
   

8 komentarzy:

  1. Trwajmy - ja przynajmniej staram się i serdeczne Bóg zapłać za mądre pouczające słowa .

    Ps. U mnie w klasztorze OO. Franciszkanów Krzyż jest w centrum Ołtarza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęść Boże Księże Jacku,
    z wielkim zainteresowaniem i radoscią przeczytałam na stronie "wobroniekrzyża" te kolejne słowa zyczliwe Księdza. Piękne okreslenie „słowo życzliwe” i piękna , mądra treść . Bardzo dziękuję! A najbardziej dziękuję za przywrócenie ludziom godności i podmiotowości! Ksiądz traktuje ludzie po partnersku i podkreśla ich godność, podmiotowość. Godność Osoby ludzkiej. Tak rzadko się to ostatnio słyszy. Tym bardziej jest to jest cenne. Księże Jacku i Wszyscy modlący się na Krakowskim Przedmieściu – to bardzo ważne co robicie ( robimy). Wielkie Wam dzięki za odzyskaną Tożsamość…

    serdecznie pozdrawiam
    adela

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Ewo, dziękuję za dobrą wiadomość o Krzyżu!
    Pani Adelo, cieszy mnie Pani życzliwy odbiór mojej posługi i słowa. Niech wszystko służy ku większej chwale Bożej i pożytkowi ludzi.
    Szczęść Boże!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ks.Jacku mam problem z wejsciem do archiwum bloga.Idac podanymi krokami nie ma rezultatu. Prosze o pomoc i w tej sprawie. Za wszystko serdecznie dziekujac. Pozdrawiam Maria

    OdpowiedzUsuń
  5. Może ja pomogę :)
    Proszę nacisnąć dwa klawisze „Ctrl + F”

    U góry pojawi się wyszukiwarka, należy wpisać słowo archiwum – pokaże 3 wyniki, ostatni na dole i tam na samym dole jest „archiwum bloga”
    Za 2010 rok, za wrzesień, sierpień i tak w dół, jest pełna lista wpisów, klikać i czytać, - pełna uczta duchowa, ja np. żałuję, że wcześniej nie znałam tego bloga (znam od kilku miesięcy dopiero), ponieważ zainteresowania Księdza Jacka pokrywają się z moimi (muzyka poważna - brałam kilka razy udział w olimpiadach centralnych z muzyki, teorii, pisałam obszerne elaboraty o Beethovenie i Czajkowskim, miałam wstęp wolny na historię sztuki, filologia klasyczna - cóż… niedoszła łacinniczka ze mnie, nawet chciałam studiować filologię klasyczną, stąd i do dziś moje motto życiowe: „ora et labora”, również uczestniczka olimpiady centralnej, i wierząca oraz poszukująca, a Ksiądz Jacek tak wszystko dobrze tłumaczy, rozwiewa wątpliwości i jeszcze pobłogosławi i utwierdzi w dobrym a jak trzeba to grzecznie skarci :).

    Jeśli metoda „Carl+F” nie pomoże – po prostu zjechać na dół strony i w lewym rogu pisze „Archiwum bloga”

    OdpowiedzUsuń
  6. ad Anonimowa Serdecznie dziękuję za instrukcję - spróbuję może tak się uda dotrzeć do tych cennych materiałów. To wielkie rekolekcje. Czuję potrzebę powrotu do poprzednich tekstów- są dla mnie b.ważne.Trafiłam na stronę dzięki Krzyżowi,bo tam ks.Jacek rozdaje karteczki z adresem. Jestem zachwycona również biblioteką strony. Rzeczy,których szukałam w wielu żródłach tu są świetnie zarchiwizowane. Wiele tematów jak i żródła ich pochodzenia są mi bliskie. Serdecznie dziękuję za pomoc, a ks.Jackowi za cierpliwość do nas. Maria

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Mario- ;)
    Ja też zaglądam tu kilka razy dziennie oraz na stronę Obrońców Krzyża

    Cieszę się, jesli i Tobie mogłam jakoś pomóc
    a opcja klawiszy "ctrl+F"
    pomaga w wielu rzeczach (długi tekst, długa strona, wpisujesz po tych klawiszach u góry jedno słowo i już masz, czego szukasz (jak znalezień wiele, wciskasz "enter" aż znajdziesz to co Tobie potrzebne.

    A Ksiądz Jacek ma taką stronę bogatą, że jest w czym wybierać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maria i Ewa:
    cieszę się, że się Panie porozumiały.
    Za życzliwe słowo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.