Po Soborze Watykańskim II Pan Bóg nie zmienił poglądów.

Zapraszam na mój nowy blog:

czwartek, 15 kwietnia 2010

Sana doctrina


   Wczoraj pisałem o heretyckim nauczaniu jednego z księży. I oto... Ojciec święty Benedykt XVI rozpoczął cykl katechez środowych na temat kapłaństwa. Pierwszą z katechez, wczoraj, poświęcił posłudze nauczania! Kapłan powinien nauczać Chrystusowej Ewangelii a nie swoich wymysłów. Oto fragment katechezy:

   Tak więc kapłan nie uczy swoich własnych idei, filozofii, którą sam odkrył, wynalazł lub która mu się podoba: ksiądz nie mówi sam z siebie ani dla siebie, aby być może zyskać sobie wielbicieli czy założyć własną partię; nie mówi o własnych sprawach, własnych pomysłach, ale wśród zamieszania wszystkich filozofii kapłan naucza w imieniu Chrystusa obecnego, proponuje prawdę, którą jest sam Chrystus, Jego Słowo, Jego sposób życia i kroczenia naprzód. Dla kapłana ważne jest to, co Chrystus powiedział o samym sobie: „Moja nauka nie jest moją" (J 7,16); Chrystus nie proponuje więc samego siebie, ale jako Syn jest głosem, Słowem Ojca. Także kapłan powinien zawsze tak mówić i działać: „moja nauka nie jest moja, nie głoszę swoich idei ani tego co mi się podoba, ale jestem ustami i sercem Chrystusa i uobecniam tę jedyną i wspólną naukę, która stworzyła Kościół powszechny i która tworzy życie wieczne”.

   Przeczytajmy z uwagą pełny tekst katechezy:


   Módlmy się za kapłanów. A jeśli głoszą nam fałszywe nauki, upominajmy ich z pokorą i odwagą, aby wiernie głosili Ewangelię a nie własne wymysły.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.